Vrátenie tovaru

Vrátenie tovaru do 30 dní

Ani pri výbere novej záhradnej techniky alebo vybavenia do dielne on-line sa už nemusíte báť starostí s prípadným vrátením tovaru. Naším cieľom je Vaša spokojnosť, pohodlie a istota, že ste si vybrali presne podľa svojich predstáv. Preto u nás v Jarabákovi máte nad rámec zákonnej 14-dňovej lehoty ďalších 16 dní na rozmyslenie.

Na všetko, čo v našom e-shope Jarabák.sk zakúpite, poskytujeme 30-dňovú záruku vrátenia peňazí.

 

Ako funguje vrátenie tovaru do 30 dní?

Vrátenie tovaru u Jarabáka je veľmi jednoduché. Nad rámec zákonnej 14-dňovej lehoty poskytujeme ďalších 16 dní na rozmyslenie. Vrátiť tak môžete tovar zakúpený v našom internetovom obchode, ktorý ste zaobstarali najdlhšie pred 30 dňami.

Výnimku tvorí iba tovar, ktorý:

  • bolo zakúpené dlhšie ako pred 30 dňami
  • bolo upravené podľa požiadaviek zákazníka
  • je poškodené alebo nesie známky opotrebenia či použitia

Pokiaľ by ste chceli vrátiť tovar, ktorý už nie je v 100% stave, možné to samozrejme je. V takom prípade je potrebné počítať s tým, že budeme požadovať finančnú náhradu nákladov na uvedenie daného tovaru späť do predaja. Taká čiastka by Vám bola strhnutá pri vrátení peňazí.

Ako postupovať s vrátením tovaru?

  • Spolu s tovarom je nutné dodať písomné rozhodnutie o odstúpení od kúpnej zmluvy.
  • V prípade osobného vrátenia je možné toto odstúpenie spísať na mieste.
  • Tovar máte možnosť doniesť na ktorúkoľvek našu pobočku alebo zaslať na pobočku Libiš spolu s rozhodnutím o odstúpení od kúpnej zmluvy.
  • Peniaze za vrátený tovar Vám zašleme (dohovoreným spôsobom) čo najskôr, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy. Nie však skôr, než dôjde k doručeniu vráteného tovaru späť na naše reklamačné oddelenie.

 

Doplňujúce informácie o vrátení tovaru

Kliknutím na nadpisy nižšie si môžete prečítať viac detailných informácií o vrátení tovaru.

Čo presne je vrátenie tovaru do 30 dní?

Ide o predĺženie zákonníkom stanovenej 14-dňovej lehoty, ktoré ako spoločnosť Jarabák s.r.o. poskytujeme našim zákazníkom nad rámec bežnej lehoty na vlastné náklady.

Na čo slúži 30-dňová lehota na vrátenie tovaru?

V kamenných predajniach si môžete tovar vždy osobne prezrieť a vyskúšať. Pri on-line kúpe cez internetový obchod túto možnosť bohužiaľ nemáte. A práve preto je tu prvých 30 dní od objednávky.

Lehota má zákazníkovi poskytnúť podobnú možnosť prehliadnutia tovaru aj z pohodlia domova. V žiadnom prípade však neslúži na vypožičanie tovaru na vlastné účely a jeho použitie.

V akých prípadoch vzniká právo na vrátenie tovaru?

Podľa občianskeho zákonníka máte ako kupujúci podľa § 54 odst. 7 právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu do 14 kalendárnych dní, pokiaľ dôjde k uzavretiu kúpnej zmluvy pomocou prostriedkov komunikácie na diaľku. Teda napríklad pri objednaní tovaru pomocou internetového obchodu.

My túto lehotu predlžujeme na celých 30 dní.

30-dňová lehota platí aj pri osobnom odbere s objednávkou, ktorá bola urobená on-line. Nie však pri obyčajnej rezervácii tovaru na predajni.

Kedy táto lehota začína a kedy končí?
  • Zákonná lehota na vrátenie tovaru nadobúda platnosť nasledujúci deň po prevzatí tovaru.
  • Pozor, jedná sa o kalendárne dni, nie pracovné.
  • Pokiaľ koniec lehoty pripadá na sviatok či víkend, je ako posledný deň platnosti braný nasledujúci pracovný deň.
  • Príklad: pokiaľ si v našom internetovom obchode objednáte tovar vo štvrtok av piatok ho prevezmete, lehota nadobúda účinnosť v sobotu.
Do kedy je potrebné vrátiť tovar a informovať o odstúpení od kúpnej zmluvy?
  • Je potrebné, aby ste nám o tom, že chcete vrátiť tovar, dali vedieť najneskôr v posledný deň tejto lehoty, najlepšie písomne.
  • V prípade zaslania poštou je nutné, aby bol list odoslaný predávajúcemu najneskôr posledný deň lehoty.
  • Odstúpenie je tiež možné zaslať e-mailom, a to najlepšie ako nafotenú podpísanú kópiu.
  • Zakúpený tovar je po odstúpení od zmluvy nutné vrátiť čo najskôr, teda bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od odstúpenia od zmluvy.
Aký tovar nemôžete vrátiť?

Vrátiť nemožno tovar, ktorý:

  • bol zakúpený dlhšie ako pred 30 dňami
  • bol upravený podľa požiadaviek zákazníka
  • je poškodený alebo nesie známky opotrebenia či použitia
V akých ďalších prípadoch nemožno odstúpiť od zmluvy?

Zo zákona spotrebiteľ nemôže odstúpiť najmä od zmluvy:

  • o poskytovaní služieb, ak boli splnené s jeho predchádzajúcim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a podnikateľ pred uzavretím zmluvy oznámil spotrebiteľovi, že v takom prípade nemá právo na odstúpenie od zmluvy,
  • o dodávke tovaru alebo služby, ktorých cena závisí od výchyliek finančného trhu nezávisle od vôle podnikateľa a ku ktorému môže dôjsť počas lehoty na odstúpenie od zmluvy,
  • o dodaní alkoholických nápojov, ktoré môžu byť dodané až po uplynutí tridsiatich dní a ktorých cena závisí od výchyliek finančného trhu nezávislých na vôli podnikateľa,
  • o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania spotrebiteľa alebo pre jeho osobu,
  • o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom,
  • o oprave alebo údržbe vykonanej v mieste určenom spotrebiteľom na jeho žiadosť; to však neplatí v prípade následného vykonania iných ako vyžiadaných opráv či dodania iných než vyžiadaných náhradných dielov,
  • o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý spotrebiteľ z obalu vyňal a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť,
  • o dodávke zvukovej alebo obrazovej nahrávky alebo počítačového programu, ak porušil ich pôvodný obal,
  • o dodávke novín, periodík alebo časopisov,
  • o ubytovaní, doprave, stravovaní alebo využití voľného času, pokiaľ podnikateľ tieto plnenia poskytuje v určenom termíne,
  • uzatvárané na základe verejnej dražby podľa zákona upravujúceho verejné dražby, alebo
  • o dodaní digitálneho obsahu, pokiaľ nebol dodaný na hmotnom nosiči a bol dodaný s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a podnikateľ pred uzavretím zmluvy oznámil spotrebiteľovi, že v takom prípade nemá právo na odstúpenie od zmluvy.

Výnimkou sú prípady, kedy je odstúpenie od zmluvy výslovne dojednané.

V akom stave musí byť vrátený tovar?
  • Tovar je nutné uviesť do stavu čo najviac zodpovedajúcemu tomu, v ktorom ste ho prevzali po zakúpení.
  • Pokiaľ by tomu tak nebolo (tovar by napríklad chýbal pôvodný obal, nieslo by známky opotrebenia či poškodenia), je nutné mať na pamäti, že sme oprávnení požadovať finančnú náhradu nákladov na uvedenie daného tovaru späť do predaja. Táto čiastka by Vám bola strhnutá pri vrátení peňazí.
  • Pri každom tovare posudzujeme jeho stav individuálne.

Príklad: Pokiaľ budete chcieť vrátiť napríklad záhradný nábytok setu 4 stoličiek a stola bez originálneho obalu, pričom pri stole bude chýbať jedna noha, má predajca právo požadovať náhradu za opravu stola a zháňanie nového obalu. Pokiaľ však doručíte set nábytku bez viditeľného poškodenia aj s originálnym obalom, bude Vám takmer určite vrátená plná čiastka, ktorú ste za produkt zaplatili.

Kedy mi budú vrátené peniaze?

Peniaze za vrátený tovar Vám zašleme (dohovoreným spôsobom) čo najskôr, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy. Nie však skôr, než dôjde k doručeniu vráteného tovaru späť na naše reklamačné oddelenie.

V porovnávači máte 0 produktů na porovnanie
Zobraziť porovnanie